Obchodné podmienky

Obchodné podmienky Internetového obchodu www.agatanabytok.sk platné od 06.09.2024 r.




I. Vymedzenie pojmov používaných v Obchodných podmienkach

  1. Internetový obchod alebo Obchod – online služba v usporiadaní obchodu (systém výmeny informácií a výberu na diaľku, a nákup tovaru alebo služieb) dostupná na adrese https://www.agatanabytok.sk, prostredníctvom ktorej môže zákazník najmä zadávať objednávky.

  2. Predávajúci – AGATA S.A., so sídlom v Poľsku, Katovice (PSČ: 40-203), Aleja Roździeńskiego 93, zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra Okresným súdom Katovice – Východ v Katoviciach (Poľsko), VIII Obchodný senát Národného súdneho registra pod číslom: KRS 0000037615; IČO: 272241916; IČ DPH PL634-019-74-76, základné imanie 15 000 000 PLN zaplatené vcelku, e-mailová adresa: kontakt@agatanabytok.sk, telefónne číslo: +48 02 332 15 800.

  3. Zákazník – fyzická osoba (plnoletá), právnická osoba alebo organizačná zložka právnickej osoby, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej právne predpisy výslovne priznávajú právnu spôsobilosť, a ktorá zadáva objednávku v obchode.

  4. Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

  5. Tovar a služby – produkty a služby prezentované a ponúkané v internetovom obchode predávajúcim.

  6. Doplnkové služby – služby prezentované v internetovom obchode, ktoré je možné zakúpiť samostatne u partnerov predávajúceho.

  7. Účet – osobný administračný a informačný panel zákazníka v internetovom obchode, vytvorený automaticky v dôsledku riadnej registrácie, kde sa zhromažďujú a ukladajú údaje, najmä o ním zadaných objednávkach a údajoch poskytnutých pri registrácii.

  8. Registrácia – založenie účtu v internetovom obchode zákazníkom.

  9. Nákupný košík – systémový nástroj (funkcionalita), ktorý zákazníkom uľahčuje nakupovanie v internetovom obchode, umožňujúci najmä sústreďovanie vybraných ponúk na jednom mieste za účelom podania spoločnej objednávky. Košík je tvorený automaticky v dôsledku "kliknutia" na príkaz "Pridať do košíka" po zadaní aspoň jedného produktu.

  10. Objednávka – prejav vôle zákazníka bezprostredne smerujúci k uzavretiu kúpnej zmluvy, určujúci najmä druh a počet tovaru.

  11. Zmluva – zmluva o predaji tovaru alebo služby v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, uzatvorená medzi spoločnosťou Agata S.A. a zákazníkom, uzatváraná na diaľku, prostredníctvom internetového obchodu, alebo kúpna zmluva uzavretá v zmysle zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník medzi spoločnosťou Agata S.A. a kupujúcim, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti alebo v rámci výkonu svojho povolania.

  12. Newsletter – elektronická e-mailová distribučná služba poskytovaná spoločnosťou Agata S.A. prostredníctvom e-mailu, ktorá svojim používateľom umožňuje prijímanie marketingového obsahu od spoločnosti Agata S.A., zahŕňajúceho najmä informácie o novinkách a akciových ponukách v internetovom obchode.

  13. Kuriérske spoločnosti

    • DPD Polska Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave, ul. Mineralna 5, Poľsko, spoločnosť zapísaná v Registri podnikateľov Národného súdneho registra vedenom Okresným súdom pre hl. mesto Varšava vo Varšave, Oddelenie XIV. Hospodárske, pod číslom (KRS): 0000028368; DIČ 526-020-41-10.
    • DHL Parcel Polska Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave, ul. Domaniewska 47, Poľsko, spoločnosť zapísaná v Registri podnikateľov Národného súdneho registra vedenom Okresným súdom pre hl. mesto Varšava vo Varšave, Oddelenie XIV. Hospodárske, pod číslom (KRS): 0000448971; DIČ 5213645769.
    • Zadbano S.A. so sídlom vo Varšave, ul. Wał Miedzeszyński 251, Poľsko, spoločnosť zapísaná v Registri podnikateľov Národného súdneho registra vedenom Okresným súdom pre hl. mesto Varšava vo Varšave, Oddelenie XIV. Hospodárske, pod číslom (KRS): 0000904242; DIČ 5222969098.
  14. Pracovné dni – dni od pondelka do piatku, s výnimkou dní pracovného pokoja na Slovensku.

  15. TrustMate – spoločnosť TrustMate S.A. so sídlom vo Vroclave, ul. Bartoszowicka 3, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri vedeným Okresným súdom Vroclav vo Vroclave, VI obchodné oddelenie Národného súdneho registra pod číslom: KRS 0000737597, DIČ 897-185-43-93; spoločnosť zabezpečujúca proces zbierania a zobrazovania recenzií o predávajúcom, o internetovom obchode, o produktoch zakúpených zákazníkom.


II. Všeobecné ustanovenia

  1. Internetový obchod vedie a prevádzkuje predávajúci (aj v oblasti osobných údajov)..

  1. Účelom prevádzkovania Obchodu je umožniť zákazníkom oboznámiť sa s tovarom a službami ponúkanými predávajúcim, vrátane ich cien a dostupnosti, a uzatvárať zmluvy na diaľku, ktorých predmetom je predaj tovaru a poskytovanie služieb.

  1. Tieto obchodné podmienky vymedzujú pravidlá predaja tovaru a poskytovania služieb predávajúcim prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie v podobe internetového obchodu, ako aj pravidlá používania internetového obchodu zákazníkmi a dodatočných funkcionalít sprístupňovaných prostredníctvom internetového obchodu (služieb poskytovaných elektronicky, uvedených v týchto obchodných podmienkach).

  1. V rozsahu poskytovania služieb elektronickými prostriedkami sú tieto obchodné podmienky obchodnými podmienkami v zmysle zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách.

  1. Používanie internetového obchodu je možné za predpokladu, že teleinformačný systém zákazníka spĺňa nasledujúce minimálne technické požiadavky: počítač alebo mobilné zariadenie s prístupom na internet (s procesorom min. 800MHz; 512MB RAM; grafická karta a obrazovka podporujúce rozlíšenie 800x600 a 56 farieb); Internet Explorer verzie 10 alebo novšej alebo najnovšie verzie prehliadačov (vrátane mobilných): Chrome, Firefox, Opera, Safari s povoleným JavaScriptom; disponovanie aktuálnym, aktívnym a správne nakonfigurovaným e-mailovým kontom; schopnosť čítania súborov vo formáte Portable Document Format (pdf).

  1. Zákazník môže kedykoľvek získať prístup k aktuálnej verzii týchto obchodných podmienok na adrese https://www.agatanabytok.sk/obchodne-podmienky, ako aj prostredníctvom internetového odkazu (linku) umiestneného na hlavnej stránke Obchodu a takisto si ju môže kedykoľvek vytlačiť.


III. Informácie o tovare, službách a cenách

  1. Informácie o tovare a službách ponúkaných internetovým obchodom sú zverejnené na webovej stránke www.agatanabytok.sk. Tieto informácie sú uvedené spolu s informáciami o vlastnostiach a cenách tovarov a služieb. Fotografie a popisy tovaru nachádzajúce sa v internetovom obchode podliehajú technickým obmedzeniam a sú určené iba na to, aby zákazníkovi umožnili vytvorenie si všeobecnej predstavy o parametroch, vzhľade a úžitkových vlastnostiach tovaru. K odlišnostiam môže dochádzať najmä, pokiaľ ide o vzhľad tovaru na fotografiách prezentovaných v Obchode a skutočný vzhľad tovaru, čo môže vyplývať napríklad z nastavení monitora, svetelných podmienok alebo obmedzení fotografií. Technický popis tovaru môže navyše obsahovať zjednodušenia súvisiace s jeho transformáciou do podoby, ktorá je čitateľná a vhodná na účel jeho umiestnenia v internetovom obchode. Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, toto ustanovenie nemá za následok obmedzenie zodpovednosti predávajúceho voči zákazníkom, ktorí sú spotrebiteľmi.

  1. Na predaj prostredníctvom internetového obchodu je ponúkaný len tovar, ktorý je označený tlačidlom "PRIDAŤ DO KOŠÍKA", a služby súvisiace s takto označeným tovarom..

  1. Okrem informácie o ponúkanom tovare a poskytovaných službách sú na stránke www.agatanabytok.sk zverejnené informácie o tovare:

a. ktorý v súčasnosti nie je dostupný prostredníctvom internetového obchodu, ale tento stav sa môže v budúcnosti zmeniť – popisy tohto tovaru obsahujú označenie "PRODUKT NIE JE K DISPOZÍCII ONLINE",,

b. ktorý už nie je dostupný prostredníctvom internetového obchodu a jeho dostupnosť nie je plánovaná ani v budúcnosti – popisy tohto tovaru obsahujú označenie "ARCHÍVNY TOVAR".

  1. Ceny tovarov a služieb sú zahrnuté v popise tovarov a služieb.

  1. Všetky ceny tovarov a služieb zverejnené na webovej stránke Obchodu sú uvádzané v eurách a zahŕňajú daň z pridanej hodnoty (DPH) vo výške zodpovedajúcej platným daňovým predpisom na Slovensku.

  1. Doručovanie je ponúkané len na území Slovenska. Náklady na dopravu na Slovensko sú uvádzané osobitne pre každú objednávku v košíku (automatický výpočet na základe informácií uvedených na stránke "Doručenie v internetovom obchode" v záložke "Cena dopravy". Stránka je dostupná na adrese www.agatanabytok.sk/dorucenie).

  1. Internetový obchod môže vykonávať zmeny v popisoch a cenách tovaru a služieb. Uvedené oprávnenie nemá vplyv na ceny tovaru objednaného pred dátumom vykonania zmeny.

  1. Predávajúci je povinný predávať tovar bez vád. Prípadné vady tovaru (vrátane tých, ktoré predstavujú predpoklad pre zníženie ceny) sú výslovne popísané.

  1. Informácie o existencii a obsahu záruky, ako aj o popredajných (doplnkových) službách a spôsobe ich realizácie – ak sú poskytované – obsahuje popis tovaru.

IV. Objednávky

  1. Zmluvnými stranami zmluvy o predaji tovaru uzatvorenej prostredníctvom internetového obchodu sú predávajúci a zákazník.

  2. Objednávky zákazníkov sú prijímané iba prostredníctvom webovej stránky internetového obchodu (v doméne https://www.agatanabytok.sk) po vykonaní celého postupu podávania objednávky.

  3. Objednávky je možné podávať počas doby dostupnosti webovej stránky Obchodu (vo všeobecnosti 7 dní v týždni a 24 hodín denne, s ohľadom na technické obmedzenia však predávajúci nezaručuje stálu dostupnosť webovej stránky Obchodu).

  4. Zmluva o predaji tovaru a služieb sa uzatvára v slovenskom jazyku.

  5. Prostredníctvom internetového obchodu môže zákazník uskutočniť jednorazový nákup tovaru alebo služieb v maloobchodnom množstve, t. j. nie viac ako 50 kusov jedného produktu. Jednorazový nákup väčšieho počtu kusov jedného produktu ako je počet, ktorý je uvedený vyššie, si vyžaduje kontakt s personálom predávajúceho.

  6. Zmluva o predaji tovaru je uzatvorená v okamihu, keď zákazník po vykonaní celého postupu podá objednávku (t. j. klikne na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“), čo znamená, že prijal ponuku predávajúceho predloženú prostredníctvom Obchodu. Kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a zákazníkom je od tohto okamihu právne záväzná.

  7. Fakturačné údaje, ktoré uviedol zákazník pri objednávke tovaru nemožno dodatočne meniť.


V. Postup pri podávaní objednávky tovaru

  1. Zákazník si vyberie tovar a jeho množstvo kliknutím na tlačidlo "PRIDAŤ DO KOŠÍKA". V okne "Košík" sa zobrazuje množstvo vybraného tovaru nachádzajúceho sa v košíku, jeho jednotková cena, hodnota a celková hodnota celej objednávky.

  1. Opakovaním vyššie uvedeného postupu môže zákazník v košíku hromadiť ďalší tovar alebo zväčšovať jeho množstvo. Predávajúci si vyhradzuje právo na obmedzenie počtu kusov nakupovaného tovaru. Obmedzenie bude zaznamenané pri jednotlivom tovare.

  1. Zákazník môže skontrolovať obsah svojho košíka kliknutím na tlačidlo "Košík" alebo "Prejsť do košíka", kde si tiež zvolí spôsob doručenia a platby, ako aj získa konečnú informáciu o nákladoch na doručenie tovaru.

  2. V tejto fáze môže zákazník takisto overiť obsah svojho košíka a vykonať prípadné zmeny (napr. množstva tovaru), prepočítať hodnotu alebo tovar odstrániť. Kliknutím na názov tovaru v stĺpci "Podrobnosti objednávky" sa otvorí stránka s podrobnými informáciami o tovare. Pre odstránenie daného tovaru z košíka treba použiť tlačidlo "X".

  3. Zákazník môže pokračovať v nákupe kliknutím na tlačidlo "Pokračovať v nákupe" po pridaní tovaru do košíka alebo kliknutím na tlačidlo "Späť do obchodu" skontrolovať obsah svojho košíka.

  4. Po pridaní všetkého objednávaného tovaru do košíka a konečnej kontrole jeho obsahu zákazník pokračuje v objednávkovom postupe kliknutím na tlačidlo "Pokračovať" a prechádza k ďalšiemu kroku "Vaše údaje".

  1. V tejto fáze si zákazník môže vybrať jeden z troch variantov:

a. "Prihlásiť sa" - Zákazník, ktorý má svoj účet v internetovom obchode na stránke https://www.agatanabytok.sk, pokiaľ sa predtým neprihlásil, uvedie svoju e-mailovú adresu a zadá heslo.

b. "Vytvoriť účet" – v tejto fáze, ak zákazník ešte nemá účet v internetovom obchode na stránke https://www.agatanabytok.sk, je možné vytvoriť si účet (viac o registrácii na webovej stránke je uvedené v bode XIII týchto obchodných podmienok). Registrácia je dobrovoľná.

c. "Objednávka bez registrácie" - každý zákazník môže nakupovať bez registrácie, poskytujúc v takom prípade zakaždým všetky údaje vyžadované pre realizáciu objednávky (podobným spôsobom ako pri procese registrácie - bod XIII týchto obchodných podmienok).

  1. Po výbere jedného z troch vyššie uvedených variantov je zákazník presmerovaný na ďalšiu stránku, kde poskytne fakturačné údaje, dodaciu adresu a formálne súhlasy. V tejto fáze môže zákazník uviesť inú dodaciu adresu, ako je adresa uvedená na faktúre, ako aj poznačiť, či chce obdržať faktúru s firemnými údajmi.

  1. Ak sú všetky údaje správne, zákazník podáva objednávku kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Toto je okamih uzavretia zmluvy (záväzné a konečné sú pre predávajúceho a zákazníka podmienky transakcie platné v danom okamihu).

  1. Akceptovaním týchto obchodných podmienok zákazník súhlasí s tým, aby predávajúci používal elektronické faktúry vo forme pdf súboru a zasielal ich na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom alebo ich sprístupňoval na zákazníckom účte. Bez ohľadu na vyššie uvedené je tiež prípustné, aby predávajúci používal faktúry v klasickej forme. K odvolaniu súhlasu na používanie elektronických faktúr predávajúcim môže dôjsť kedykoľvek prostredníctvom vyhlásenia zákazníka zaslaného na adresu kontakt@agatanabytok.sk.

  1. Akceptovaním týchto obchodných podmienok zákazník žiada o vystavovanie faktúr dokladujúcich predaj, ktorý bol uskutočnený v jeho prospech prostredníctvom internetového obchodu.

  1. Po podaní objednávky je zákazník presmerovaný na stránku "Zhrnutie" alebo na inú stránku príslušnú pre zvolený spôsob platby (napr. za účelom uskutočnenia online prevodu, klasického prevodu alebo úhrady platobnou kartou) a následne na stránku "Spracovanie objednávky".

  1. Po podaní objednávky je zákazníkovi odosielaný automatický e-mail s informáciou obsahujúcou potvrdenie prijatia objednávky na spracovanie, ako aj informácie o statuse objednávky.

  1. Status a podrobnosti objednávky môže zákazník kedykoľvek skontrolovať (pokiaľ nešlo o nákup bez registrácie) na karte "Online Objednávky" po prihlásení sa do účtu. Zákazníkovi budú navyše dodatočne zaslané všetky relevantné údaje z podanej objednávky na ním uvedenú e-mailovú adresu (obsah takejto informácie si zákazník môže vytlačiť).


VI. Spôsob, termín a cena doručenia

  1. Obchod doručuje nadobudnutý tovar výlučne na území Slovenska.

  1. Dodanie tovaru sa uskutočňuje na adresu uvedenú v objednávke zákazníka prostredníctvom nasledujúcich kuriérskych spoločností: DHL Parcel Polska Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave (pre drobný tovar), DPD Polska Sp. z o.o. so sídlom vo Varšave (pre drobný tovar a niektoré veľkorozmerné tovary), Zadbano S.A. so sídlom vo Varšave. Predávajúci si vyhradzuje právo na obmedzenie výberu spoločnosti realizujúcej doručenie.

  1. Lehota dodania tovaru zákazníkovi pozostáva z času balenia tovaru a času doručenia kuriérskou spoločnosťou. Celková dĺžka tejto lehoty je najviac 7 dní a počíta sa odo dňa nasledujúceho po dátume podania objednávky (pri objednávke platenej na dobierku alebo online prevodom alebo platobnou kartou, za predpokladu, že platba prebieha v súlade s obchodnými podmienkami služby TrustPay) alebo odo dňa prijatia platby. Objednané služby sú poskytované v deň doručenia tovaru kuriérskou spoločnosťou. Pri dodávkach realizovaných prostredníctvom dopravcu Zadbano S.A. môže byť táto lehota predĺžená v prípade individuálneho určenia neskoršieho termínu dodania.

  1. Zákazník berie na vedomie, že dostupnosť tovaru prezentovaného v rámci internetového obchodu závisí od skladových zásob predávajúceho a preto predávajúci túto dostupnosť nezaručuje. Ak Obchod nemôže dodať tovar z dôvodu zistenia jeho nedostupnosti, predávajúci o tom bezodkladne, najneskôr však do 30 dní od uzavretia zmluvy, upovedomí zákazníka a vráti mu celú peňažnú sumu, ktorú od neho prijal. V prípade, že niektorý z tovarov, na ktoré sa vzťahuje objednávka, nebude dostupný, predávajúci pozastaví realizáciu objednávky a kontaktuje zákazníka, aby tento rozhodol o spôsobe realizácie objednávky. Zákazník má v takom prípade možnosť:

a. trvať na realizácii objednávky v rozsahu dostupného tovaru, alebo

b. odstúpiť od celej objednávky, alebo

c. zmeniť objednávku v rozsahu nedostupného tovaru.

  1. Doručovanie sa vo všeobecnosti uskutočňuje v pracovných dňoch, počas pracovnej doby kuriérskych spoločností a v závislosti od logistických plánov týchto spoločností.

  1. V prípade dodávok realizovaných prostredníctvom DHL Parcel Polska Sp. z o.o. alebo DPD Polska Sp. z o.o. o dátume doručenia rozhoduje kuriér a v prípade nemožnosti doručenia v termíne, ktorý bol ním určený, je tovar ponechaný na vyzdvihnutie v „odbernom mieste“ v súlade s všeobecnými pravidlami tohto kuriéra (s výhradou, že z dôležitých dôvodov – vrátane epidemiologických dôvodov – môžu byť avizácia a vyzdvihnutie v odbernom mieste vylúčené). Po márnom uplynutí lehoty avizácie je tovar vrátený predávajúcemu.

  1. V prípade dodávok realizovaných prostredníctvom Zadbano S.A. bude zákazníkovi oznámený dátum doručenia v medziach termínu doručenia stanoveného v týchto obchodných podmienkach. Na želanie zákazníka je možné dohodnutie doručenia v neskoršom termíne. V prípade nemožnosti doručenia v uvedenom termíne je tovar vrátený predávajúcemu.

  1. Podrobné dodacie podmienky sú dostupné na webových stránkach kuriérskych spoločností (resp. http://www.dpd.com/sk/sk, http://www.dhl.com/sk-sk/home.html, http://zadbano.pl). Zákazník si môže objednať doručenie v určitý deň, ak systém internetového obchodu takúto voľbu pre daný tovar pripúšťa a služba je zvolená počas podávania objednávky (za dodatočný poplatok).

  1. Internetový obchod zákazníkom odporúča, aby tovar v prítomnosti kuriéra rozbalili a skontrolovali, či nie je poškodený. V prípade poškodenia tovaru pri preprave kuriér spíše príslušný protokol (a v určitých prípadoch zásielku takisto prevezme), čo výrazne uľahčí prípadný reklamačný proces.

  1. Náklady na doručenie sú ovplyvnené veľkosťou tovaru a spôsobom platby za tovar, ktorý si zákazník zvolil.

  1. K nákladom na doručenie každej zásielky sa v prípade voľby platby „na dobierku“ pripočíta príslušná suma vyplývajúca z informácií uvedených na stránke „Spôsoby platby“ v záložke „Platba na dobierku“.

  1. Tovar je v každom prípade vydávaný najskôr po zaplatení celej ceny objednávky. Do zaplatenia celej ceny objednávky tovar zostáva vo vlastníctve predávajúceho.

  1. Internetový obchod ponúka tiež tovar s predĺženou dobou dostupnosti, pre ktorý platia termíny vymedzené v bode 3 s dole uvedenými výhradami. Status doby dostupnosti daného tovaru sa môže líšiť v závislosti od zvolenej formy doručenia. Takýto tovar je príslušne označený priamo na produktovej karte a v košíku. Toto označenie znie „NA SKLADE DO [...] DNÍ. Na produktovej karte bude uvedený čas dodania produktu na sklad (bez jeho predĺženia o dodaciu lehotu). Súhrnná dodacia lehota pre takýto tovar je súčtom uvedenej čakacej doby na skladový príjem a celkovej lehoty na doručenie tovaru zákazníkovi (v súlade s bodom 3). V košíku bude uvedená súhrnná dodacia lehota pre celú objednávku (v súlade so zásadami uvedenými nižšie). Vyššie uvedené termíny sa počítajú odo dňa vykonania platby alebo podania objednávky (v súlade so zásadami uvedenými v bode 3). V prípade objednania v rámci košíka aspoň jedného produktu s predĺženou dobou dostupnosti:

a. dodávka celej objednávky bude uskutočnená spoločne v súlade s termínom dodávky, ktorý je príslušný pre tovar (tovary) s najdlhšou dobou dostupnosti,

b. pre celú objednávku platí vylúčenie spôsobu platby „na dobierku“,

c. pre celú objednávku platí možnosť rozdelenia platby na „preddavok“ uhradený v okamihu podania objednávky a „doplatok“ uhradený do 5 dní od doručenia oznámenia o dostupnosti tovaru alebo v predpokladanej lehote doručenia tovaru (podľa toho, čo nastane neskôr),

d. k prípadnému oznámeniu o nedostupnosti tovaru a vráteniu prijatej sumy (uvedenému v bode 4) dôjde bezodkladne, najneskôr však do 60 dní od podania objednávky.

  1. V prípade nadobudnutia tovaru s predĺženou dobou dostupnosti a zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ -„preddavok“ bude určený vo výške 10% z celkovej hodnoty objednaného tovaru a „doplatok“ vo výške 90% z celkovej hodnoty objednaného tovaru zväčšenej o ostatné náklady spojené s objednávkou. Iné rozdelenie hodnoty objednávky na „preddavok“ a „doplatok“ nie je možné.

  1. V prípade nadobudnutia tovaru s predĺženou dobou dostupnosti a zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ bude oznámenie o dostupnosti tovaru s výzvou na úhradu „doplatku“ zaslané najneskôr v predpokladaný deň doručenia.

  1. V prípade nadobudnutia tovaru s predĺženou dobou dostupnosti a zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ je čas doručenia objednávky zákazníkovi (nie kratší ako ten, ktorý je uvedený v bode 3) počítaný odo dňa úhrady „doplatku“ po doručení výzvy uvedenej v bode 14.

  1. V prípade nadobudnutia tovaru s predĺženou dobou dostupnosti a zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ sa na zákazníka môžu vzťahovať výhradne ponuky a akcie platné v okamihu podania objednávky (ibaže pravidlá príslušnej akcie ustanovujú niečo iné).

  1. Prechodne, najmä z dôvodu logistických komplikácií, môže dochádzať k predĺženiu dodacích lehôt. O prípadnom predĺžení termínu dodania bude predávajúci informovať na stránke internetového obchodu a pri podávaní objednávky.

  1. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenie dodávky tovaru spôsobené nesprávnym uvedením adresy kupujúcim.


VII. Spôsoby a formy platby, zrušenie objednávky a vrátenie plnenia

  1. Zákazník môže zaplatiť za objednané tovary a služby nasledujúcim spôsobom (po kliknutí na „Objednávka s povinnosťou platby“ spôsob, ktorý bol zvolený pre danú objednávku, už nie je možné zmeniť):

    a. online prevod alebo platobná karta (vrátane klasického prevodu) - prostredníctvom webovej stránky TrustPay použitím služby “rýchle prevody” ponúkanej jednotlivými bankami alebo prostredníctvom podporovaných platobných kariet,

    b. darčeková e-karta - uplatnením (zadaním kódu pri podávaní objednávky) darčekovej e-karty vydanej predávajúcim,

    c. platba na dobierku - v hotovosti alebo platobnou kartou. Kuriér má právo odmietnuť prijatie platby prostredníctvom platobnej karty v situáciách spôsobených poruchou zariadenia alebo inými technickými problémami, ktoré kuriérska spoločnosť nemôže ovplyvniť.

    d. iné spôsoby platby, dostupné príležitostne (napr. počas promo akcií) – spôsob platby zodpovedajúci pravidlám promo akcie. Pre tento spôsob platby platia ustanovenia vzťahujúce sa na príslušnú formu platby, pričom použitie tejto formy platby spôsobuje dodatočné účinky vymedzené v pravidlách promo akcie.

    Spôsob platby si zákazník zvolí pri podávaní objednávky tovarov a služieb (na stránke „Košík“). Možnosť platby online prevodom alebo platobnou kartou závisí od splnenia dodatočných podmienok subjektov ponúkajúcich tieto formy platby.
  1. V závislosti od spôsobu platby použitého zákazníkom:

    a. v prípade platby online prevodom alebo platobnou kartou ide o platbu vopred, čo znamená, že tovar je odoslaný až po obdržaní platby uskutočnenej v súlade s platobnými podmienkami TrustPay,
    b. v prípade platby na dobierku v hotovosti alebo platobnou kartou ide o platbu pri prevzatí tovaru, a to tak, že vydanie tovaru je podmienené uskutočnením tejto platby,
    c. v prípade platby darčekovou e-kartou ide o platbu vopred, čo v tomto prípade znamená, že tovar je odoslaný po príslušnom znížení zostatku na e-karte.
  1. Kúpna zmluva zaniká:

a. v prípade voľby spôsobu platby online prevodom alebo platobnou kartou uzatvorená kúpna zmluva zaniká, ak zákazník neuskutoční platbu v súlade s podmienkami služby realizujúcej tieto platby do 5 dní odo dňa podania objednávky,
b. ak zákazník z vlastnej viny neprevzal zásielku s tovarom od dopravcu, objednávka sa po 5 dňoch od vrátenia zásielky predávajúcemu zrušuje - ibaže zákazník bude počas tejto doby kontaktovať predávajúceho (akýmkoľvek spôsobom), dohodne podmienky opätovného doručenia, zaplatí za toto doručenie vopred a doručenie sa uskutoční. Tým nie je dotknuté právo predávajúceho uplatniť si u zákazníka náhradu škody, ktorá mu vznikla v dôsledku neuskutočnenej dopravy alebo nerealizovanej objednávky (najmä náklady na zásielku, ktorá z viny zákazníka nebola realizovaná, a na prvotnú zásielku).

  1. Službu "online prevod” (vrátane klasického prevodu) prostredníctvom portálu TrustPay realizuje Trust Pay, a. s., so sídlom Za kasárňou 1, 831 03 Bratislava, Slovensko - IČO 36 865 800, DIČ: SK2022928215.

  2. Podrobné podmienky platby prostredníctvom TrustPay sú dostupné na stránke https://www.trustpay.eu.

  3. V prípade nadobudnutia tovaru s predĺženou dobou dostupnosti a zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ podliehajú vyššie uvedené zásady nasledovným úpravám:

a. „preddavkové“ a „doplatkové“ platby možno uskutočňovať len online prevodom alebo platobnou kartou,
b. kúpna zmluva zaniká v prípade nezaplatenia „preddavku“ v lehotách uvedených v bode 3,
c. kúpna zmluva zaniká v prípade nezaplatenia „doplatku“ do 13 dní od doručenia oznámenia o dostupnosti tovaru alebo do 5 dní od predpokladaného dňa doručenia tovaru (podľa toho, čo nastane neskôr),
d. tovar bude expedovaný najskôr po uhradení "doplatku" (nezaplatenej časti objednávky).

7. V prípade nadobudnutia tovaru s predĺženou dobou dostupnosti a zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ je zákazník povinný uhradiť „doplatok“ do 5 dní od doručenia žiadosti o jeho úhradu alebo v predpokladanej lehote doručenia tovaru (podľa toho, čo nastane neskôr). Mechanizmus (odkaz) umožňujúci výber formy úhrady „doplatku“ a jeho elektronickú úhradu bude zákazníkovi sprístupnený v e-maili informujúcom o skompletizovaní objednávky a upozorňujúcom na potrebu úhrady „doplatku“, ktorý môže byť zákazníkovi zaslaný takisto opätovne po príslušnom kontakte s predávajúcim.

8. V prípade zvolenia rozdelenia platby na „preddavok“ a „doplatok“ nie je dostupný spôsob platby darčekovou e-kartou (prípadné použitie darčekovej e-karty pri objednávke, ktorá obsahuje tovar s predĺženou dobou dostupnosti, vyžaduje jednorazovú úhradu).

9. Spôsoby platby nie je možné v rámci jednej úhrady kombinovať, s výnimkou platby darčekovou e-kartou a súčasného doplatenia zostatku ceny nasledovnými formami (ak je daná forma platby prípustná pre celú objednávku):

a. inou e-kartou,
b. online prevodom alebo platobnou kartou,
c. na dobierku dopravcovi pri doručení.


VIII. Právo na odstúpenie od zmluvy zákazníkmi, ktorí sú spotrebiteľmi

  1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj len vo vzťahu k niektorému tovaru, ak predávajúci na základe zmluvy dodal spotrebiteľovi viacero produktov.

  2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu tovar prevezme.

  3. Pre uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom).

  4. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uvedený v prílohe č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa alebo dostupný na webovej stránke https://agatanabytok.sk/reklamacie-a-vratenie-tovaru, nie je to však povinné.

  5. Spotrebiteľ môže vyplniť a odoslať formulár na odstúpenie od zmluvy, formulár priložený k transakčnému e-mailu, ktorý obdržal po nákupe, alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie e-mailom na adresu kontakt@agatanabytok.sk. Ak využije túto možnosť, bude mu zaslané potvrdenie o prijatí informácie o odstúpení od zmluvy na trvalom nosiči (napr. e-mailom).

  6. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak je oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy zaslané pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

  7. V prípade odstúpenia od zmluvy predávajúci vracia všetky platby, ktoré boli uhradené v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru (to sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim), bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď bol predávajúci informovaný o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy, okrem výnimiek ustanovených právnymi predpismi (najmä zákonného práva predávajúceho na pozastavenie vrátenia platieb).

  8. Úhrada platieb bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri pôvodnej transakcii, ak výslovne nesúhlasil s iným riešením, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

  9. Tovar treba odoslať alebo odovzdať bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota je zachovaná, ak je tovar odoslaný pred uplynutím 14 dní. Tovar je potrebné vrátiť na nasledovnú adresu: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska, Poľsko.

  10. Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý nie je možné odoslať bežným spôsobom poštou (uvedených v bode 13).

  11. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V takom prípade má predávajúci voči zákazníkovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. predávajúci má právo požadovať od zákazníka preplatenie zníženia hodnoty tovaru a zákazník je o tejto skutočnosti upovedomený.

  12. Odporúča sa, aby zákazník k tovaru alebo k vyhláseniu o odstúpení doložil obdržanú účtenku alebo faktúru, uľahčí to posúdenie požiadavky.

  13. Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša takisto priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť poštou a spotrebiteľ nevyužije ani možnosť vrátenia prostredníctvom osoby poverenej predávajúcim. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií sa predpokladaný odhad týchto nákladov, v závislosti od veľkosti a hmotnosti tovaru, ako aj vzdialenosti miesta, odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru, a od cien, za ktoré kupujúcim zvolený dopravca poskytuje svoje služby, pohybuje v rozmedzí od 2,- EUR do 150,- EUR.

V prípade nadrozmerného tovaru (doručeného prepravnou spoločnosťou Zadbano S.A.) predávajúci môže zákazníkovi ponúknuť prepravu späť za cenu, ktorá neprevyšuje bežnú cenu doručenia rovnakého tovaru (nevzťahuje sa to na cenu prepravy v akciovej ponuke). Pre viac informácií k vráteniu nadrozmerného tovaru treba kontaktovať predávajúceho. Podrobnosti sú uvedené na stránke „Reklamácie a vrátenie tovaru”.


IX. Reklamácia tovaru zákazníkmi, ktorí sú spotrebiteľmi

  1. Spotrebiteľ má právo zakúpený tovar, na ktorom sa vyskytuje vada, reklamovať, a to v rámci záruky poskytnutej distribútorom alebo výrobcom za podmienok uvedených v záručnom liste. Predávajúci záruku neposkytuje.

  2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar v čase jeho dodania spotrebiteľovi a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania tovaru. Tovar musí mať požadovanú, resp. právnymi predpismi stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť, musí byť bez vád a zodpovedať záväzným technickým normám, t.j. musí byť v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami.

  3. Spotrebiteľ má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady v súlade s ustanovením § 621 Občianskeho zákonníka, ktoré nie sú zárukou dotknuté. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vady u predávajúceho do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do dvoch rokov od dodania tovaru a pri použitej veci najneskôr do jedného roka od dodania tovaru. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

  4. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba podľa bodu 1 vyššie znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka,

  5. Reklamácia musí byť uplatnená u predajcu, u ktorého bol tovar kúpený. V prípade, že tovar má v dokumentácii poskytnutej spotrebiteľovi uvedené servisné stredisko, môže byť reklamácia uplatnená v tomto servisnom stredisku.

  6. Sťažnosť je možné podať prostredníctvom formulára „Reklamačný formulár " dostupného na stránke "Reklamácie a vrátenie tovaru“ a akýmkoľvek iným spôsobom povoleným zákonom.

  7. Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľ predloží okrem reklamovaného výrobku tiež faktúru alebo iný daňový doklad o kúpe tovaru, a ak bol zákazníkovi pri kúpe výrobku vystavený záručný list, predloží tiež tento záručný list. Reklamovaný výrobok je nevyhnutné predkladať v čistom a hygienicky bezchybnom stave. O prijatí reklamácie vystaví predávajúci bezodkladne spotrebiteľovi písomný doklad o vytknutí vady s popisom vady a s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Rovnako aj o spôsobe vybavenia reklamácie vystaví predávajúci písomný doklad. Predávajúci je povinný vydať o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomná forma je zachovaná, ak je právny úkon urobený telegraficky, ďalekopisom alebo elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorá právny úkon urobila.

  8. Lehota na vybavenie reklamácie je maximálne 30 dní a začína plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.

  9. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

  10. Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie.

  11. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu (§ 623 a § 624 Občiansky zákonník). Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie.

  12. Predávajúci je povinný vadu odstrániť v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, vybaví sa reklamácia najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

  13. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.

  14. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci v takomto prípade bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci.

  15. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak

    a. predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
    b. predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
    c. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
    d. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    e. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
    f. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 1 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

  16. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

  17. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

  18. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.


X. Reklamácia tovaru zákazníkmi, ktorí nie sú spotrebiteľmi, a záruka

  1. Zákazníci, ktorí nie sú spotrebiteľmi, majú právo uplatniť reklamáciu v rámci záruky na fyzické vady predávanej veci v súlade so zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník. Pre zamedzenie pochybností, pre účely tohto článku týchto obchodných podmienok sa za zákazníka a/alebo kupujúceho považuje každý zákazník a/alebo kupujúci s výnimkou spotrebiteľa.

  1. Bez ohľadu na ustanovenia tohto článku a článku IX sa na ponúkaný tovar môže vzťahovať záruka distribútora alebo výrobcu (ďalej aj ako „obchodná záruka“). Predávajúci osobitnú obchodnú záruku neposkytuje. Prípadná obchodná záruka nevylučuje, neobmedzuje ani nepozastavuje práva vyplývajúce zo zákonnej záruky.

  1. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:

– má vlastnosti, ktoré sú uvedené v popise produktu, alebo také, ktoré boli dohodnuté medzi zákazníkom a predávajúcim, alebo ktoré mohol zákazník očakávať s ohľadom na povahu tovaru

– je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti

–- sa hodí na účel, ktorý sa uvádza pri popise produktu, alebo na ktorý sa zakúpený tovar spravidla používa

– za vadu tovaru bude tiež považovaná situácia, keď predávajúci dodá kupujúcemu iný tovar, než aký bol dohodnutý

–- nemá právne vady, t. j. k tovaru nemá majetkové práva tretia osoba a tovar je vybavený dokumentmi a dokladmi potrebnými pre riadne používanie tovaru.

  1. Za vadu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.

  1. Práva kupujúceho týkajúce sa vád tovaru sa riadia ustanoveniami § 422 až § 428 Obchodného zákonníka.
  1. Predávajúci zodpovedá výhradne za vady, ktoré má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase.
  1. Kupujúci je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare, pričom sa prihliadne na povahu tovaru. Ak kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
  1. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, kupujúci môže:

a. požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
b. požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
c. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
d. odstúpiť od zmluvy.

  1. Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.

  1. O zvolenom spôsobe riešenia práva z vád tovaru je kupujúci povinný informovať predávajúceho pri oznámení vady, inak o riešení rozhodne predávajúci. Túto voľbu je následne možné meniť výhradne po dohode s predávajúcim.

  1. Ak kupujúci považuje vadu za podstatné porušenie zmluvy, je to povinný predávajúcemu doložiť. Kupujúci berie na vedomie, že kým neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je predávajúci oprávnený dodať mu chýbajúci tovar alebo odstrániť právne vady (najmä dodať chýbajúce dokumenty).

  1. Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nemožno požadovať v prípade, ak kupujúci nemôže vec vrátiť v stave, v akom ju dostal. To neplatí v prípade, že:

- došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;

- kupujúci použil vec ešte pred objavením vady;

- kupujúci nespôsobil nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo nekonaním; alebo

- kupujúci vec predal ešte pred objavením vady, alebo pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa to stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá mu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

  1. Práva z vadného plnenia kupujúcemu neprislúchajú, ak o vade pred prevzatím veci vedel alebo vadu sám spôsobil. Nároky z vadného plnenia sa ďalej nevzťahujú na:

- obvyklé opotrebenie veci;

- vady použitej veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, keď ho kupujúci prevzal;

- veci predávané za nižšiu cenu - len vo vzťahu k vade, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena; alebo

- ak to vyplýva z povahy veci.

  1. Kupujúci je povinný reklamáciu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu od zistenia vady. Reklamáciu je možné uplatniť prostredníctvom Reklamačného formulára, ktorý je dostupný na webovej stránke „Reklamácie a vrátenie tovaru“, a akýmkoľvek iným zákonom povoleným spôsobom. Kupujúci je povinný vadu popísať a zároveň/alebo popísať, ako sa prejavuje, a informovať predávajúceho o tom, aké právo z vadného plnenia si zvolil.

  1. Reklamovaný tovar doručí kupujúci predávajúcemu na vlastné náklady na adresu: AGATA S.A., Magazyn Centralny - Brama 1, Majków Duży 6B, 97-371 Wola Krzysztoporska, Poľsko.

  1. Kupujúci k tovaru priloží doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru.

  1. Okamihom uplatnenia práva z vady je okamih, keď bol reklamovaný tovar doručený predávajúcemu.

  1. Lehota na vybavenie reklamácie podľa tohto článku obchodných podmienok je 30 dní.


XI. Nahlasovanie reklamácie pomocou formulára

  1. Reklamácie môžu byť podané akoukoľvek zákonom povolenou formou. Preferovanou formou podávania reklamácií je formulár dostupný na webovej stránke obchodu. Pre použitie reklamačného formulára je potrebné:
    a. na stránke www.agatanabytok.sk kliknúť na záložku “Reklamácie a vrátenie tovaru”
    b. kliknúť na záložku „Reklamácia“ a následne vyplniť a odoslať „Reklamačný formulár“.

  1. Odoslanie reklamačného formulára bude potvrdené príslušnou automatickou správou na webovej stránke, ktorú je možné vytlačiť.

  1. Zaslanie reklamačného formulára sa považuje za uplatnenie reklamácie. Uplatnenie reklamácie spotrebiteľ preukáže v prípade potreby potvrdením v zmysle bodu 2 tohto článku Všeobecných obchodných podmienok.

  1. O priebehu a výsledku reklamačného konania informuje predávajúci prostredníctvom e-mailu (zaslaného na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v reklamácii), prípadne inými elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorá právny úkon urobila (napr. SMS správa).


XII. Akcie

  1. Obchod môže organizovať akcie pokrývajúce cenu jedného alebo viacerých tovarov alebo iné podmienky nákupu.

  1. Akcie nie je možné navzájom kombinovať (pokiaľ nie je v podmienkach akcie výslovne uvedené inak).

  1. Akcie nezahŕňajú transakcie (uzavreté zmluvy) pred dátumom uvedeným ako deň začiatku obdobia akcie (pokiaľ nie je v podmienkach akcie výslovne uvedené inak).

  2. Obchod je povinný pri každom znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru, pričom predchádzajúcou cenou tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchod predával alebo poskytoval tovar v období 30 dní pred znížením ceny tovaru alebo od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchod predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny. Obchod môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.


XIII. Registrácia na stránke

  1. K registrácii dochádza na základe jednorazového vyplnenia formulára „Registrácia na webe“, ktorý je dostupný v záložke „Môj účet“ na adrese www.agatanabytok.sk/login.

  1. Registrácia osôb vyžaduje poskytnutie:

a. mena,
b. priezviska:
c. e-mailovej adresy,
d. hesla (a opakovanie hesla),
e. potvrdenia o prečítaní týchto obchodných podmienok a súhlasu s ich obsahom,
f. súhlasu so spracovaním osobných údajov spoločnosťou Agata S.A.

  1. Po kliknutí na "Zaregistruj sa“ bude zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorá bola uvedená pri registrácii, doručená správa potvrdzujúca vytvorenie účtu spolu s ďalšími pokynmi na potvrdenie registrácie.

  1. Pre aktiváciu vytvoreného účtu je potrebné postupovať podľa pokynov v e-maili. Inak zostáva účet neaktívny.

  1. Zákazník môže predávajúceho kedykoľvek požiadať o odstránenie svojho účtu (prostredníctvom akéhokoľvek kontaktu).

  1. Registrácia je možná len pre osoby s bydliskom (miestom podnikania alebo sídlom) na území Slovenska.

  1. Zákazník je povinný uchovávať prihlasovacie meno a heslo v tajnosti.

  1. Registrácia umožňuje využívať nasledovné funkcie:

a. uskutočňovanie nákupov,
b. sledovanie statusu podaných objednávok,
c. prehliadanie archívnych objednávok,
d. úprava registračných údajov,
e. pripomenutie hesla,
f. sledovanie ponuky internetového obchodu,
g. “Obľúbené produkty”.

  1. Aj bez nutnosti vytvorenia používateľského účtu má zákazník možnosť uviesť e-mailovú adresu za účelom odberu newslettera (Newsletter).

  1. Predávajúci môže odstrániť účet zákazníka, ktorý:

a. porušuje tieto obchodné podmienky,
b. pri registrácii poskytol nepravdivé údaje,
c. pri podávaní objednávky poskytol nepravdivé údaje,
d. poskytol uviedol nepravdivé údaje pri platbe za objednávky cez TrustPay alebo prostredníctvom klasického prevodu.

  1. Za poskytnutie nepravdivých údajov o adrese bydliska (miesta podnikania alebo sídla) alebo o doručovacej adrese sa považuje:

a. jednorazové neúspešné doručenie akejkoľvek zásielky na poskytnutú adresu a jej vrátenie s poznámkou "adresát neznámy", "adresát sa odsťahoval" alebo s inou ekvivalentnou poznámkou,
b. dve neúspešné doručenia akejkoľvek zásielky na poskytnutú adresu a jej vrátenie s inou poznámkou ako je tá, ktorá je uvedená v bode vyššie.

12. V prípade odstránenia účtu sa všetky podané objednávky okamžite zrušujú, čím nie je dotknuté právo predávajúceho uplatniť si u zákazníka nárok na náhradu škody.


XIV. Reklamácie platieb

  1. V prípade vykonania platby za tovar a nezmenenia sa statusu objednávky po dobu dlhšiu ako dva pracovné dni je potrebné, aby zákazník uplatnil reklamáciu platby.

  1. Pre správne a efektívne posúdenie reklamácií týkajúcich sa platieb je vhodné vyplniť a odoslať kontaktný formulár, ktorý je dostupný na webovej stránke https://www.agatanabytok.sk/kontakt, alebo kontaktovať predávajúceho na e-mailovej adrese kontakt@agatanabytok.sk

  1. Reklamáciu platby je možné uplatniť aj akýmkoľvek iným zákonom povoleným spôsobom.


XV. Reklamácie týkajúce sa prevádzkovania Obchodu

  1. Predávajúci vyvíja činnosť smerujúcu k zabezpečeniu správneho fungovania internetového obchodu v rozsahu vyplývajúcom z aktuálnych technických znalostí a zaväzuje sa v primeranom čase odstrániť akékoľvek nezrovnalosti nahlásené zákazníkmi.

  1. Zákazník je oprávnený nahlásiť predávajúcemu reklamáciu týkajúcu sa nezrovnalostí, závad alebo porúch fungovania internetového obchodu.

  1. Reklamácie vo vyššie uvedenom rozsahu môže zákazník nahlasovať na e-mailovú adresu kontakt@agatanabytok.sk a takisto akýmkoľvek iným zákonom povoleným spôsobom.

  1. Pri nahlasovaní reklamácie je potrebné, aby zákazník uviedol svoje meno a priezvisko (obchodné meno), korešpondenčnú adresu, popis a dátum vyskytnutia sa nezrovnalosti súvisiacej s fungovaním internetového obchodu.


XVI. Newsletter

  1. Každý záujemca má možnosť prihlásiť sa na odber newslettera (informačného bulletinu) internetového obchodu.

  1. Záujemca obdrží newsletter e-mailom na ním uvedenú e-mailovú adresu, ak dobrovoľne súhlasí so spracúvaním osobných údajov a s tým, aby mu predávajúci zasielal e-mailovú korešpondenciu.

  1. Zákazník sa môže z odberu newslettera kedykoľvek odhlásiť (kliknutím na príslušný odkaz v zaslanej korešpondencii alebo na základe kontaktovania predávajúceho).


XVII. Služba „Upozorniť na dostupnosť“.

  1. Obchod v prípade niektorých „NEDOSTUPNÝCH TOVAROV“ poskytuje zákazníkom službu spočívajúcu v možnosti obdržania e-mailového upozornenia na ich opätovnú dostupnosť.

  1. Poskytnutie služby „UPOZORNIŤ NA DOSTUPNOSŤ“ pre daný produkt nepredstavuje záruku jeho opätovného zaradenia do ponuky Obchodu.

  1. Aktivácia služby spočíva v uvedení svojej e-mailovej adresy na produktovej karte s dostupnou službou, potvrdení prečítania si a akceptácie týchto obchodných podmienok a kliknutí na tlačidlo „UPOZORNIŤ NA DOSTUPNOSŤ“.

  1. Služba je aktívna do odoslania prvého upozornenia, najdlhšie však po dobu 12 mesiacov.

  1. E-mail s upozornením na dostupnosť tovaru bude zaslaný na poskytnutú adresu jednorazovo, najneskôr do 1 dňa od dostupnosti tovaru. E-mail nemusí byť odoslaný, ak do doby jeho odoslania bude tovar opäť nedostupný.

  1. Aktivácia služby nepredstavuje rezerváciu tovaru, prednostné právo na kúpu tovaru a ani žiadnym iným spôsobom nezaručuje možnosť jeho budúcej kúpy za akýchkoľvek podmienok.

  1. Aktiváciou služby zákazník súhlasí so spracúvaním osobných údajov predávajúcim v rozsahu e-mailovej adresy a očakávaného tovaru, výlučne na účely realizácie tejto služby.

  1. Aktiváciou služby zákazník súhlasí so zasielaním obchodnej informácie obsahujúcej správu o dostupnosti očakávaného tovaru elektronickými prostriedkami.

  1. Deaktiváciu služby je možné uskutočniť kedykoľvek prostredníctvom kontaktu s Obchodom.


XVIII. Ďalšie funkcie

  1. Registrácia na webovej stránke umožňuje zhromažďovať informácie o nákupoch a sledovať ich aktuálny stav.

  1. Zákazník internetového obchodu má možnosť dobrovoľne a bezplatne poskytnúť spätnú väzbu o nákupoch uskutočnených v internetovom obchode. Predmetom recenzie môže byť aj hodnotenie, fotografia alebo recenzia výrobku zakúpeného v internetovom obchode.

  1. Predávajúci po nákupe v internetovom obchode zašle údaje potrebné na vytvorenie e-mailovej pozvánky spoločnosti, ktorá v mene predávajúceho zabezpečuje proces zhromažďovania recenzií produktov. Zasielanie dotazníkov a proces zberu recenzií zabezpečuje spoločnosť TrustMate S.A. so sídlom na adrese Bartoszowicka 3, 51-641 Vroclav, Poľsko Spoločnosť TrustMate zašle zákazníkovi e-mail so žiadosťou o recenziu a odkazom na online formulár na odoslanie recenzie - online formulár tiež umožňuje zákazníkovi odpovedať na otázky predajcu týkajúce sa nákupu, hodnotiť ho, pridať osobný popis týkajúci sa recenzie a fotografiu zakúpeného výrobku. Ak po prijatí prvej výzvy nie je pridaná recenzia, spoločnosť TrustMate môže výzvu zaslať znova.

  1. Recenziu môže vystaviť iba zákazník, ktorý uskutočnil nákup v internetovom obchode predávajúceho.

  1. Recenzie zaslané zákazníkom zverejní predávajúci v internetovom obchode a na vizitke TrustMate.io

  2. Pridanie recenzie nesmie zákazník použiť na nezákonné činnosti, najmä na činnosti, ktoré predstavujú nekalú súťaž voči predávajúcemu alebo činnosti, ktoré porušujú osobnostné práva, práva duševného vlastníctva alebo iné práva alebo osobný majetok predávajúceho alebo tretích osôb. Pridané recenzie nemôžu takisto obsahovať obchodné ponuky.

  3. 8.Aktiváciou služby zákazník súhlasí so zasielaním obchodnej informácie obsahujúcej správu o dostupnosti očakávaného tovaru elektronickými prostriedkami.

  4. Odoslanú recenziu môže jej autor kedykoľvek odstrániť. Moderovanie (skrývanie alebo vymazanie) recenzií vykonáva spoločnosť TrustMate v súlade s ustanoveniami týchto podmienok, predpismi tejto služby a platnými právnymi predpismi.


XIX. Záverečné ustanovenia

  1. Zákazník sa zaväzuje používať Obchod spôsobom, ktorý je v súlade so slovenskými právnymi predpismi, s ustanoveniami týchto obchodných podmienok, ako aj so zvyklosťami prijatými v danej oblasti a neposkytovať ani nesprístupňovať obsah zakázaný právnymi predpismi.

  1. Internetový obchod, ako aj všetky služby poskytované na stránke www.agatanabytok.sk, pokiaľ ide o fyzické osoby, sú určené len plnoletým osobám.

  1. Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto obchodných podmienok je alebo sa kedykoľvek stane neplatným alebo nevykonateľným v akomkoľvek ohľade, platnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto obchodných podmienok tým nebude dotknutá ani narušená. Zmluvné strany sa týmto zaväzujú rokovať o nahradení akéhokoľvek neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia novým ustanovením, pričom tieto nové ustanovenia sa budú čo najviac blížiť významu tých neplatných alebo nevykonateľných ustanovení, ktoré sa nimi nahrádzajú. Uvedeným nie je dotknuté právo predávajúceho na zmenu týchto obchodných podmienok postupom podľa bodu 8 tohto článku obchodných podmienok.

  1. Tieto obchodné podmienky platia, ak nie je vyslovene medzi zmluvnými stranami písomne dohodnuté niečo iné alebo pokiaľ z príslušnej právnej úpravy nevyplýva niečo iné. Osobitné podmienky uvedené v zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky platia tiež vtedy, ak sú na objednávkach kupujúceho uvedené iné podmienky, ibaže boli tieto podmienky písomne uznané predávajúcim.

  1. Zmluvu je možné meniť a dopĺňať len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán.

  1. Kupujúci nie je oprávnený postúpiť alebo previesť zmluvu alebo ktorúkoľvek jej časť alebo jednotlivé práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.

  1. Kupujúci má právo na mimosúdne riešenie sporov zo zmluvy a môže sa v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt. Konajúc na základe nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č.524/2013 z 21. mája 2013 uvádzame:

a. elektronický odkaz na online systém riešenia sporov (RSO):
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

b. e-mailovú adresu - prvý kontakt: kontakt@agatanabytok.sk

  1. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť/doplniť tieto obchodné podmienky. Nové aktualizované znenie obchodných podmienok nahrádza predchádzajúce znenie a nadobudne platnosť/účinky:

a. dňom ich zverejnenia na webovej stránke Agata S.A. www.agatanabytok.sk (aplikuje sa v prípade, ak sú obchodné podmienky zverejnené na tejto webovej stránke spoločnosti Agata S.A.), alebo

b. dňom nasledujúcim po ich odoslaní v elektronickej podobe (e-mailom) spoločnosťou Agata S.A. na poslednú známu e-mailovú adresu kupujúceho (aplikuje sa v prípade, ak obchodné podmienky nie sú zverejnené na webovej stránke spoločnosti Agata S.A.).

  1. Kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“ kupujúci pred odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu, a že s nimi súhlasí.

Používanie internetového obchodu, vrátane podávania objednávok, zahŕňa spracúvanie osobných údajov. Podrobné pravidlá spracúvania osobných údajov predávajúci vymedzuje v Zásadách ochrany osobných údajov dostupných na https://www.agatanabytok.sk/ochrana-osobnych-udajov.